onsdag 27. oktober 2010

Avhengig

Jeg er avhengig av Gud. Nei, ikke avhengig av en gud. Avhengig av Gud, Han som skaper og opprettholder. Han som er kjærlighet og rettferdighet. Han som selv er uforanderlig, men forandrer alt.

Jeg er avhengig av Jesus, og av at Han lot seg henge på et kors for å dø. Han er min redning, min Herre. Han fyller naturlig den lengselen som var i meg, tomheten. Han åpner veien til Gud.

Jeg er også avhengig av Den Hellige Ånd, Han som gjorde sin inntreden på pinsedagen, som lot disiplene "tale i andre tunger" (Apg 2, 4) slik at noen trodde de var "fulle av søt vin" (Apg 2, 13), mens mange fra andre folkeslag undret seg da de hørte sine egne språk bli talt av galileere. Den samme Ånd har overbevist meg om troens sannheter.

3 kommentarer:

  1. Jesus bloggen er helt Konge.... Det er også morsomt å se at du har opplevd Jesus i din del av slekta....

    SvarSlett
  2. Takk for det, Raymond! Ingenting er umulig for Gud:-)

    SvarSlett